Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-611 hella

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 009 144-611 HELLA

8EW 009 144-611 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8EW 009 144-611

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 009 144-611

producent:

HELLA

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Średnica [mm] 345
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wyposażenia do holowania przyczepy
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Strefy klimatyczne dla gorących klimatów
Moc znamionowa [W] 250/60
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4082300143720

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 009 144-611 HELLA

numery OEM:
FORD      7 223 405
FORD      95VW15150MA
SEAT      6N0 959 455
SEAT      6N0 959 455 A
SEAT      6N0 959 455 B
SEAT      6N0 959 455 C
SEAT      6N0 959 455 D
SEAT      6N0 959 455 E
SEAT      6N0 959 455 P
SEAT      6N0 959 455 Q
SEAT      6N0959465
VOLKSWAGEN      6N0 959 455
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 A
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 B
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 C
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 D
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 E
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 P
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 Q
VOLKSWAGEN      6N0959465

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 009 144-611 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.