Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi ECLIPSE kabriolet (D5_A) 3.0 (1999.05-2005.03) 213km » 837-0010 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mitsubishi Eclipse Kabriolet (d5_a) 3.0 (1999.05-2005.03) 213km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0010 TYC EUROPE B.V.

837-0010 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0010

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm]345
Moc znamionowa [W]100/210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475031096

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0010 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, AROSA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, OCTAVIA I, VW BORA I, LUPO I, POLO, POLO III, POLO IV 1.0-2.3 10.94-12.13
numery OEM:
FORD      7223405
FORD      95VW-15150-MA
FORD      95VW15150MA
SEAT      6N0959455
SEAT      6N0959455A
SEAT      6N0959455B
SEAT      6N0959455C
SEAT      6N0959455D
SEAT      6N0959455E
SEAT      6N0959455P
SEAT      6N0959455Q
VOLKSWAGEN      6N0959455
VOLKSWAGEN      6N0959455A
VOLKSWAGEN      6N0959455B
VOLKSWAGEN      6N0959455C
VOLKSWAGEN      6N0959455D
VOLKSWAGEN      6N0959455E
VOLKSWAGEN      6N0959455P
VOLKSWAGEN      6N0959455Q

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0010 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.