Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 157-311 hella

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 157-311 HELLA

8EW 009 157-311 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 009 157-311

producent:

HELLA

Średnica [mm] 300
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W] 160
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4082300157772

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 157-311 HELLA

numery OEM:
OPEL      09120179
OPEL      13 41 200
OPEL      13 41 360
OPEL      1341267
OPEL      18 45 042
OPEL      18 45 043
OPEL      90 51 1262
OPEL      90512753
OPEL      93170237
VAUXHALL      09120179
VAUXHALL      13 41 200
VAUXHALL      13 41 360
VAUXHALL      1341267
VAUXHALL      18 45 042
VAUXHALL      1845043
VAUXHALL      90511262
VAUXHALL      90512753
VAUXHALL      93170237
HOLDEN      09120179
HOLDEN      13 41 200
HOLDEN      13 41 360
HOLDEN      1341267
HOLDEN      18 45 042
HOLDEN      18 45 043
HOLDEN      90 51 1262
HOLDEN      90512753
HOLDEN      93170237
zamienniki:
696084
brak
VALEO
V40-02-1041
brak
VEMO
X10-742-006-001V
brak
VDO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 157-311 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.