Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 042-591 hella

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 042-591 HELLA

8EW 351 042-591 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8EW 351 042-591
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 042-591

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 042-591

producent:

HELLA

Liczba łopatek wentylatora 8
Średnica [mm] 405
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
Moc znamionowa [W] 300
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621427108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 042-591 HELLA

numery OEM:
FIAT      51787116
FIAT      51887780
FORD      1 560 758
FORD      1861025
FORD      2 319 323
FORD      9S518C607BA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 042-591 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.