Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Skoda FABIA I sedan (6Y3) 1.4 16V (1999.10-2007.12) 75km » 8EW 351 043-251 hella
wybrany samochód: 
Skoda Fabia I Sedan (6y3) 1.4 16v (1999.10-2007.12) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-251 HELLA

8EW 351 043-251 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 043-251

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica [mm]490
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W]400
Napięcie znamionowe [V]12
nr EAN4045621427504

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-251 HELLA

numery OEM:
BMW      17 42 7 523 259
BMW      7 523 259
BMW      7 590 699
BRILLIANCE BMW      17 42 7 523 259
BRILLIANCE BMW      7 523 259
BRILLIANCE BMW      7 590 699

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-251 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.