Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 044-061 hella

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 044-061 HELLA

8EW 351 044-061 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 044-061

producent:

HELLA

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Średnica [mm] 315
Moc znamionowa [W] 200
Ilość biegunów 3
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621440541

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 044-061 HELLA

numery OEM:
OPEL      09132916
OPEL      13 41 296
OPEL      13 41 299
OPEL      13 41 321
OPEL      13 41 344
OPEL      13 41 345
OPEL      13 41 347
OPEL      13 41 377
OPEL      13 41 378
OPEL      13147278
OPEL      13147279
OPEL      24431825
OPEL      24431827
OPEL      24431829
OPEL      24467444
OPEL      63 41 172
OPEL      9 133 061
OPEL      90570739
VAUXHALL      13 41 296
VAUXHALL      13 41 299
VAUXHALL      13 41 321
VAUXHALL      13 41 344
VAUXHALL      13 41 345
VAUXHALL      13 41 347
VAUXHALL      13 41 377
VAUXHALL      13 41 378
VAUXHALL      13147278
VAUXHALL      13147279
VAUXHALL      24431825
VAUXHALL      24431827
VAUXHALL      24431829
VAUXHALL      24467444
VAUXHALL      63 41 172
VAUXHALL      9057044
VAUXHALL      90570739
VAUXHALL      9132916
VAUXHALL      9133061
HOLDEN      09132916
HOLDEN      13 41 296
HOLDEN      13 41 299
HOLDEN      13 41 321
HOLDEN      13 41 344
HOLDEN      13 41 345
HOLDEN      13 41 347
HOLDEN      13 41 377
HOLDEN      13 41 378
HOLDEN      13147278
HOLDEN      13147279
HOLDEN      24431825
HOLDEN      24431827
HOLDEN      24431829
HOLDEN      24467444
HOLDEN      63 41 172
HOLDEN      9 133 061
HOLDEN      90570739

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 044-061 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.