Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz » 8FC 351 302-191 hella

Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 302-191 HELLA

8FC 351 302-191 Chłodnica klimatyzacji - skraplacz HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

8FC 351 302-191

producent:

HELLA

Długość sieci [mm] 595
Szerokość sieci [mm] 395
Głębokość sieci [mm] 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osuszaczem
Grubość [mm] 2,4
Średnica wewnętrzna [mm] 9,75
nr EAN 4045621372644

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 302-191 HELLA

numery OEM:
CHEVROLET      96484931
DAEWOO      96484931
zamienniki:
350203431000
brak
MAGNETI MARELLI
81005056
brak
VAN WEZEL
814072
brak
VALEO

Zastosowanie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 302-191 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 302-191 HELLA:

2022-08-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.