Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz » 8FC 351 304-311 hella

Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 304-311 HELLA

8FC 351 304-311 Chłodnica klimatyzacji - skraplacz HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

8FC 351 304-311

producent:

HELLA

Długość sieci [mm] 618
Szerokość sieci [mm] 444
Głębokość sieci [mm] 17
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osuszaczem
nr EAN 4045621397357

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 304-311 HELLA

numery OEM:
OPEL      20 75 9646
OPEL      48 03 973
OPEL      48 17 325
OPEL      96 43 6393
VAUXHALL      20 75 9646
VAUXHALL      48 03 973
VAUXHALL      48 17 325
VAUXHALL      96436393
CHEVROLET      20759646
CHEVROLET      96436393
HOLDEN      20 75 9646
HOLDEN      48 03 973
HOLDEN      48 17 325
HOLDEN      96 43 6393

Zastosowanie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 304-311 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 304-311 HELLA:

Emil, Józefosław
2022-08-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.