Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Volvo FH16 III 780 (2024-???) 780km » 8FT 351 197-091 hella
wybrany samochód: 
Volvo Fh16 Iii 780 (2024-???) 780km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 197-091 HELLA

8FT 351 197-091 Osuszacz klimatyzacji HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

8FT 351 197-091

producent:

HELLA


Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 197-091 HELLA

OSUSZACZ KLIMATYZACJI HELLA 8FT351197091 NISSAN
numery OEM:
NISSAN      92131-30R00
NISSAN      92131-40F01
NISSAN      92131-40F16
NISSAN      92131-85E00
NISSAN      92131-85E16

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 197-091 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Osuszacz klimatyzacji 8FT 351 197-091 HELLA:

Andrzej, Brwinów
2020-05-12
 5/5
Według mnie najlepszy sklep w sieci bardzo dobre ceny, dostawa w miarę szybka dobrze zapakowane

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.