Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8MV 376 731-361 hella

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-361 HELLA

8MV 376 731-361 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8MV 376 731-361
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-361
8MV 376 731-361

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8MV 376 731-361

producent:

HELLA

Tryb pracy termiczny
Średnica [mm] 203
Wersja produced by BEHR
Punkt włączania [°C] 64
nr EAN 4045621196929

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-361 HELLA

SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE HELLA TRUCK 8MV376731361 MERCEDES ATEGO,ATEGO 2 OM902.916-OM906.939 01.98-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 200 10 22
MERCEDES-BENZ      906 200 11 22
MERCEDES-BENZ      906 200 19 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 10 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 11 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 19 22
zamienniki:

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-361 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.