Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8MV 376 733-071 hella

koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 733-071 HELLA

8MV 376 733-071 koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8MV 376 733-071

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8MV 376 733-071

producent:

HELLA

Liczba łopatek wentylatora 8
Średnica [mm] 680
Wersja produced by BEHR
nr EAN 4045621193973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 733-071 HELLA

Wiatrak wentylatora (śr. 680 mm, ilość łopat 8) pasuje do: MERCEDES MK, SK OM401.972-OM445.941 07.87-09.96
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 200 39 23
MERCEDES-BENZ      003 205 06 06
MERCEDES-BENZ      003 205 16 06
MERCEDES-BENZ      A 000 200 39 23
MERCEDES-BENZ      A 003 205 06 06
MERCEDES-BENZ      A 003 205 16 06
zamienniki:

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 733-071 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.