Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061075 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061075 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061075 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1078

numer części:

J1061075

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1078
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200282

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061075 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      60662969
ALFA ROMEO      9615208480
AUDI      030 145 933 K
AUDI      036 145 933 AJ
AUDI      036 145 933 AT
AUDI      036 145 933 J
AUDI      03L 903 137
AUDI      03L 903 137 D
AUDI      06B 145 933
BMW      11 28 1 715 770
BMW      11 28 1 725 731
BMW      11 28 1 736 717
BMW      11 28 1 736 719
CITROËN      5750 A2
CITROËN      5750 J3
CITROËN      5750 TH
FIAT      60662969
FIAT      9615208480
HONDA      38920-P5L-003
HONDA      38920-P5L-004
HONDA      38920-P5L-505
HONDA      38920-P5L-506
LANCIA      60662969
LANCIA      9615208480
MERCEDES-BENZ      003 993 53 96
MERCEDES-BENZ      A 003 993 53 96
NISSAN      11920-CA000
PEUGEOT      5750 A2
PEUGEOT      5750 J3
PEUGEOT      5750 TH
SEAT      030 145 933 K
SEAT      036 145 933 AJ
SEAT      036 145 933 AT
SEAT      036 145 933 J
SEAT      03L 903 137 D
SKODA      030 145 933 K
SKODA      036 145 933 AJ
SKODA      036 145 933 AT
SKODA      036 145 933 J
SKODA      03L 903 137 D
SUBARU      80922-1150
VOLKSWAGEN      030 145 933 K
VOLKSWAGEN      036 145 933 AJ
VOLKSWAGEN      036 145 933 AT
VOLKSWAGEN      036 145 933 J
VOLKSWAGEN      03L 903 137 D
VOLKSWAGEN      06B 145 933

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061075 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.