Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061700 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061700 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061700 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1700

numer części:

J1061700

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1700
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416207489

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061700 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      030 145 933 AC
AUDI      030 145 933 AQ
AUDI      03C 260 849 A
BMW      11 28 8 507 415
BMW      11 28 8 512 067
BMW      11 28 8 519 128
BMW      8 507 415
BMW      8 512 067
BMW      8 519 128
CITROËN      5750 J8
CITROËN      5750 J9
CITROËN      5750 RH
CITROËN      5750 VY
CITROËN      5750 ZH
PEUGEOT      5750 J8
PEUGEOT      5750 J9
PEUGEOT      5750 RH
PEUGEOT      5750 VY
PEUGEOT      5750 ZH
SEAT      03C 260 849 A
SKODA      03C 260 849 A
TOYOTA      90080-91209
TOYOTA      90916-02486
TOYOTA      90916-02537
TOYOTA      90916-02546
TOYOTA      90916-02574
TOYOTA      90916-02689
TOYOTA      90916-W2008
TOYOTA      90916-W2028
TOYOTA      99366-H1690
TOYOTA      99366-H1700
VOLKSWAGEN      030 145 933 AC
VOLKSWAGEN      030 145 933 AQ
VOLKSWAGEN      03C 260 849 A
CHEVROLET      55565237
CHEVROLET      55565238
CHEVROLET      55565239
CHEVROLET      55566741
CHEVROLET      55566742
CHEVROLET      55580125
HYUNDAI      25212-37151
HYUNDAI      25212-37160
HYUNDAI      25212-37161
KIA      25212-37151
KIA      25212-37160
KIA      25212-37161
LEXUS      90916-02689
LEXUS      99366-H1690

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061700 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.