Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1062050 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1062050 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1062050 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK2053

numer części:

J1062050

Ilość żeber 6
Długość [mm] 2050
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200510

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1062050 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
CHRYSLER      05015593AA
CHRYSLER      5015593AA
CHRYSLER      K05015593AA
MERCEDES-BENZ      007 997 02 92
MERCEDES-BENZ      008 997 33 92
MERCEDES-BENZ      008 997 92 92
MERCEDES-BENZ      010 997 70 92
MERCEDES-BENZ      012 997 15 92
MERCEDES-BENZ      601 997 02 92
MERCEDES-BENZ      A 007 997 02 92
MERCEDES-BENZ      A 008 997 33 92
MERCEDES-BENZ      A 008 997 92 92
MERCEDES-BENZ      A 010 997 70 92
MERCEDES-BENZ      A 011 997 18 92
MERCEDES-BENZ      A 012 997 15 92
MERCEDES-BENZ      A 601 997 02 92
OPEL      18 55 700
OPEL      18 55 750
OPEL      92061744
OPEL      92061745
SUZUKI      17521-54L30
SUZUKI      17521-54L30-000
SUZUKI      17521-54L31
SUZUKI      17521-54L31-000
SUZUKI      17521-78K00
SUZUKI      17521-78K00-000
TOYOTA      90916-02632
VAUXHALL      18 55 700
VAUXHALL      18 55 750
VAUXHALL      92061744
VAUXHALL      92061745
SSANGYONG      0109977192
SSANGYONG      0119971892
SSANGYONG      0119974292
HYUNDAI      25212-3E000
HYUNDAI      25212-3E001
HYUNDAI      25212-3E050
KIA      25212-3E000
KIA      25212-3E001
KIA      25212-3E050
LEXUS      90916-02632

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1062050 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.