Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1062155 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1062155 HERTH+BUSS JAKOPARTS

 

    Ocena:
numer części:

J1062155

Długość [mm]:2153
Ilość żeber:6

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1062155 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
FORD      3023786
FORD      4004766
FORD      F3DE8620C1A
FORD      F7PE8620AA
FORD      XF2E8620JA
MERCEDES-BENZ      0019933496
MERCEDES-BENZ      0039930396
MERCEDES-BENZ      0099979192
MERCEDES-BENZ      A0019933496
MERCEDES-BENZ      A0039930396
MERCEDES-BENZ      A0099979192
MERCEDES-BENZ      A0119971992
MERCEDES-BENZ      A0119975292
SUBARU      80922-1170
VOLKSWAGEN      062260849B
SSANGYONG      01199-75292
SSANGYONG      0119971992
SSANGYONG      0119975292

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1062155 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.