Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1062163 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1062163 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1062163 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK2160

numer części:

J1062163

Długość [mm] 2163
Ilość żeber 6
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200558

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1062163 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
BMW      11 28 7 789 985
BMW      11 28 8 477 785
BMW      7 789 985
BMW      8 477 785
FORD      1F-1E8620-AB
FORD      1F1E-8620-AC
FORD      1F1E-8620-AD
FORD      4187984
FORD      4188176
FORD      4480590
FORD      5341377
FORD      XF-2E8620-JB
MAZDA      LF17-15-909
MAZDA      LF17-15-909A
MAZDA      LF17-15-909B
MAZDA      LFJ5-15-909B
MERCEDES-BENZ      012 997 06 92
MERCEDES-BENZ      012 997 43 92
MERCEDES-BENZ      013 997 26 92
MERCEDES-BENZ      014 997 11 92
MERCEDES-BENZ      014 997 12 29
MERCEDES-BENZ      A 012 997 06 69
MERCEDES-BENZ      A 012 997 43 39
MERCEDES-BENZ      A 013 997 26 69
MERCEDES-BENZ      A 014 997 11 19
MERCEDES-BENZ      A 014 997 12 29
SSANGYONG      0149971229
HYUNDAI      25212-25010
KIA      25212-25010

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1062163 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.