Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1071795 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1071795 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1071795 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

7PK1795

numer części:

J1071795

Długość [mm] 1795
Ilość żeber 7
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416254452

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1071795 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
NISSAN      11720-00Q1V
NISSAN      11720-00Q5L
NISSAN      11720-AW300
NISSAN      11950-00Q0B
NISSAN      11950-00QAC
OPEL      44 05 280
OPEL      44 18 675
OPEL      9121113
OPEL      93195485
RENAULT      11 72 061 90R
RENAULT      11 72 079 44R
RENAULT      82 00 200 665
RENAULT      82 00 211 989
RENAULT      82 00 833 555
RENAULT      82 00 833 558
VAUXHALL      44 05 280
VAUXHALL      44 18 675
VAUXHALL      9121113
VAUXHALL      93195485

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1071795 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.