Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1071975 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1071975 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1071975 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

7PK1975

numer części:

J1071975

Ilość żeber 7
Długość [mm] 1975
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416202125

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1071975 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      60561247
ALFA ROMEO      60605423
ALFA ROMEO      60618584
ALFA ROMEO      60652358
ALFA ROMEO      60810651
CHRYSLER      4763863
CHRYSLER      4763863AB
CHRYSLER      4763863AC
CHRYSLER      K04763863
CHRYSLER      K04763863AB
CHRYSLER      K04763863AC
LANCIA      60561247
LANCIA      60605423
LANCIA      60618584
LANCIA      60652358
LANCIA      60810651
LANCIA      60812001
MERCEDES-BENZ      001 993 36 96
MERCEDES-BENZ      003 993 01 96
MERCEDES-BENZ      A 001 993 36 96
MERCEDES-BENZ      A 003 993 01 96
NISSAN      11720-00Q0E
NISSAN      11720-00Q1E
OPEL      44 31 667
OPEL      93161809
RENAULT      82 00 356 446
TOYOTA      90916-02490
TOYOTA      90916-02635
VAUXHALL      44 31 667
VAUXHALL      93161809
INFINITI      11720-00Q0C

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1071975 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.