Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1310306 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1310306 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1310306 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1310306

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 119
średnica zewnętrzna [mm] 61,5
Średnica 1 [mm] 25,5
Średnica 2 [mm] 25,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416199586

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1310306 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: HYUNDAI ACCENT III, ELANTRA IV, GETZ, I10 I, I30, MATRIX; KIA CEE'D, CERATO I, PICANTO I, PRO CEE'D, RIO II 1.1D-1.6D 10.01-12.12
numery OEM:
HYUNDAI      26310-2A000
HYUNDAI      26310-2A001
HYUNDAI      26310-2A002
HYUNDAI      26320-2A000
HYUNDAI      26320-2A001
HYUNDAI      26320-2A001AT
HYUNDAI      26320-2A002
HYUNDAI      26320-2A300
HYUNDAI      S2632-02-A001
KIA      26310-2A001
KIA      26310-2A002
KIA      26320-2A000
KIA      26320-2A001
KIA      26320-2A001AT
KIA      26320-2A002
KIA      26320-2A300
KIA      S26320-2A001

Zastosowanie Filtr oleju J1310306 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.