Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1310904 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1310904 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1310904 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1310904
 

    Ocena:
numer części:

J1310904

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 82
średnica zewnętrzna [mm] 64
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416220891

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1310904 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: CHEVROLET CAPTIVA, CRUZE, EPICA, LACETTI, NUBIRA; OPEL ANTARA A 2.0D 01.05-
numery OEM:
CHRYSLER      93743595
CHRYSLER      93745067
CHRYSLER      96440302
CHRYSLER      96808900
CHRYSLER      96980297
GMC      93743595
GMC      96808900
OPEL      4803353
OPEL      4807 956
OPEL      4807966
OPEL      4817460
OPEL      4817465
OPEL      93743595
OPEL      93745425
OPEL      96440302
OPEL      96980297
CHEVROLET      93743595
CHEVROLET      93745245
CHEVROLET      93745425
CHEVROLET      96440302
CHEVROLET      96808900
CHEVROLET      96980297
DAEWOO      93743595
DAEWOO      93745425

Zastosowanie Filtr oleju J1310904 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.