Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311031 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311031 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311031 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1311031

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 112
średnica zewnętrzna [mm] 57,5
Średnica wewnętrzna [mm] 24,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416245894

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311031 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, QASHQAI I, X-TRAIL, X-TRAIL II; OPEL MOVANO A, VIVARO A; RENAULT ESPACE IV, GRAND SCENIC II, GRAND SCENIC III, KOLEOS I 1.6D-3.0D 03.01-
numery OEM:
GMC      93161665
NISSAN      15209-00Q0A
OPEL      44 31 215
OPEL      93161665
RENAULT      82 00 362 442
RENAULT      86 71 018 392
VAUXHALL      44 31 215
VAUXHALL      93161665

Zastosowanie Filtr oleju J1311031 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.