Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311034 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311034 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311034 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1311034
Filtr oleju J1311034
 

    Ocena:
numer części:

J1311034

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 111,3
średnica zewnętrzna [mm] 56
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416318758

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311034 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S205), C (W205), MARCO POLO CAMPER (W447), VITO MIXTO (DOUBLE CABIN), VITO TOURER (W447), VITO (W447), X (470); FIAT TALENTO 1.6D-2.3D 01.06-
numery OEM:
ALFA ROMEO      6000619752
CHRYSLER      6000619752
DODGE      6000619752
FIAT      0006000619752
FIAT      6000619752
LANCIA      6000619752
MERCEDES-BENZ      622 180 00 00
MERCEDES-BENZ      622 180 00 09
MERCEDES-BENZ      626 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 622 180 00 00
MERCEDES-BENZ      A 622 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 626 184 00 25
NISSAN      15208-00Q1G
NISSAN      15209-00Q0D
NISSAN      15209-00Q0G
NISSAN      15209-00Q0H
NISSAN      15209-00Q0L
NISSAN      A5209-00Q0GVA
OPEL      44 07 115
OPEL      44 20 403
OPEL      93168068
RENAULT      15 20 833 23R
RENAULT      15 20 939 20R
RENAULT      15 20 945 43R
RENAULT      77 01 070 114
RENAULT      77 01 478 538
RENAULT      86 60 003 043
CHEVROLET      4407115
CHEVROLET      4420403
CHEVROLET      93168068
CHEVROLET      95517366
JEEP      6000619752
SMART      622 180 00 00
SMART      622 180 00 09
SMART      626 184 00 25
SMART      A 622 180 00 00
SMART      A 622 180 00 09
SMART      A 626 184 0025
INFINITI      15209-00Q0L

Zastosowanie Filtr oleju J1311034 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.