Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1313033 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1313033 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1313033 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1313033
 

    Ocena:
numer części:

J1313033

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 81,5
średnica zewnętrzna [mm] 72
Średnica 1 [mm] 25,4
Średnica 2 [mm] 25,4
nr EAN 4029416249694

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1313033 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: DS DS 3, DS 4, DS 5; VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C1, C2 1.4D/1.5D/1.6D 09.01-
numery OEM:
BMW      11 42 7 805 978
CITROËN      1109 AY
CITROËN      1109 S5
CITROËN      1109 T3
CITROËN      1109 Y1
CITROËN      1109 Y2
CITROËN      1109 Z6
CITROËN      1610693780
CITROËN      53699656432180
CITROËN      9641837780
CITROËN      9656432180
CITROËN      E 149 103
CITROËN      E149233
FIAT      9467565780
FORD      1147685
FORD      1254385
FORD      1359941
FORD      2S6Q6714AA
FORD      2S6Q6714AB
FORD      3M5Q-6714-CA
MAZDA      Y401-14-302
MAZDA      Y401-14-302 9A
MAZDA      Y401-14-302A
MAZDA      Y601-14-302
PEUGEOT      1109 AY
PEUGEOT      1109 S5
PEUGEOT      1109 Y1
PEUGEOT      1109 Z5
PEUGEOT      E 149 103
PEUGEOT      E149233
SUZUKI      16510-73J00
SUZUKI      16510-73J00-000
SUZUKI      16510-73J01
SUZUKI      16510-73J01-000
SUZUKI      16510-73J02
SUZUKI      16510-73J02-000
TOYOTA      SU001-00741
TOYOTA      SU001-00804
TOYOTA      SU001-00871
TOYOTA      SU001-A3092
VOLVO      30711521
VOLVO      30735878
VOLVO      30750247
LEXUS      SU001-A3092
MINI      11 42 7 805 978

Zastosowanie Filtr oleju J1313033 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.