Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1315029 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1315029 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1315029 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1315029
 

    Ocena:
numer części:

J1315029

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 125
średnica zewnętrzna [mm] 102
Gwint wewnętrzny [mm] M26 x 1,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416238964

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1315029 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: HYUNDAI GALLOPER I, GALLOPER II, H-1, H-1 / STAREX, H100; ISUZU MIDI; KIA CARNIVAL I; MAZDA B-SERIE, E, MPV I; MITSUBISHI COLT II, COLT III, GALANT V 1.8D-2.9D 01.84-
numery OEM:
FORD      E57A-6A650-BA
FORD      E5TZ-6731A
MAZDA      VS01-14-302A
MAZDA      VSY1-14-302
MAZDA      VSY1-14-302A
MAZDA      VSY1-14-302B
MAZDA      VSY3-14-302
MITSUBISHI      1230A045
MITSUBISHI      1230A045C
MITSUBISHI      1230A114
MITSUBISHI      1230A186
MITSUBISHI      AY100-MT024
MITSUBISHI      F1230A114
MITSUBISHI      MD069782
MITSUBISHI      MD184086
MITSUBISHI      MD326489
MITSUBISHI      ME201871
MITSUBISHI      MZ690071
MITSUBISHI      MZ690411
MITSUBISHI      MZ690903
MITSUBISHI      TS200006
TOYOTA      15601-78010
HYUNDAI      0VS01-14-302
HYUNDAI      26300-42000
HYUNDAI      26300-42000AT
HYUNDAI      26300-42010
HYUNDAI      26300-42010AT
HYUNDAI      26300-42020
HYUNDAI      NVS01-14320
KIA      0VS01-14-302
KIA      26300-42000
KIA      26300-42010
KIA      26300-42020
KIA      NVS01-14-320
PROTON      MD069782
PROTON      PC121101

Zastosowanie Filtr oleju J1315029 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.