Tryb pracy | mechaniczne | |
Liczba skrzydeł | 8 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Ilość zębów | 20 | |
nr EAN | 4029416249663 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1518020 HERTH+BUSS JAKOPARTS
CITROËN | 1201 A8 | |
FIAT | 71739137 | |
FIAT | 9627667988 | |
PEUGEOT | 1201 A8 | |
PEUGEOT | 9627667988 | |
SUZUKI | 17400-86CA0 | |
SUZUKI | 17400-86CA0-000 | |
SUZUKI | 17400-86CB0 | |
SUZUKI | 17400-86CB0-000 | |
SUZUKI | 17400-86CB1 | |
SUZUKI | 17400-86CB1-000 | |
SUZUKI | 17410-66G00 | |
SUZUKI | 17410-66G00-000 | |
SUZUKI | 17410-66G01 | |
SUZUKI | 17410-66G01-000 |
Zastosowanie Pompa wodna J1518020 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.