Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » J2861018 herth+buss jakoparts

Zestaw osłon, wał napędowy J2861018 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J2861018 Zestaw osłon, wał napędowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J2861018

Materiał termoplastyczny elastomer poliestrowy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 80
Wysokość [mm] 120
nr EAN 4029416163723

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy J2861018 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 24/80) (dł.120)
numery OEM:
NISSAN      39241-BM725
NISSAN      39241-BM726
CHEVROLET      96489855
zamienniki:
13-0329
brak
METELLI CIFAM
13-0355
brak
METELLI CIFAM
13-0467
brak
METELLI CIFAM
13-0554
brak
METELLI CIFAM
MK-813660
brak
OPTIMAL

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy J2861018 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.