Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » J2863013 herth+buss jakoparts

Zestaw osłon, wał napędowy J2863013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J2863013 Zestaw osłon, wał napędowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J2863013

Materiał termoplastyczny elastomer poliestrowy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 77
Wysokość [mm] 115
nr EAN 4029416166106

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy J2863013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 24/77) (dł.115) pasuje do: MAZDA 323 F VI, 323 S VI, 626 V, PREMACY; MITSUBISHI PAJERO PININ I 1.8-2.0D 05.97-06.07
numery OEM:
MAZDA      FA21-22-530A
MAZDA      FA21-22-530B
MAZDA      FA51-22-530
MAZDA      FA51-22-530A
MAZDA      FD51-22-530
MAZDA      FD51-22-530A
MAZDA      FD51-22-550
MAZDA      FD51-22-550A
MAZDA      FZ11-22-550
MAZDA      GD15-22-530
MAZDA      GD25-22-530
MAZDA      GD25-22-530A
MITSUBISHI      MR470234

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy J2863013 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.