Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » zacisk hamulcowy » zacisk hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku hamulcowego » J3212001 herth+buss jakoparts

Zacisk hamulca J3212001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J3212001 Zacisk hamulca HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J3212001
 

    Ocena:
numer części:

J3212001

Średnica [mm] 57,2
Typ zacisku hamulca Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
System hamulcowy HOSEI
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
parzyste numery artykułów J3222001
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9300000
alternatywny zestaw naprawczy J3282000
alternatywny zestaw naprawczy J3292001
nr EAN 4029416114145

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Zacisk hamulca J3212001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
TOYOTA      47750-05010
TOYOTA      47750-05020
TOYOTA      47750-05021
TOYOTA      47750-06010
TOYOTA      47750-20490
TOYOTA      47750-33030
TOYOTA      47750-33070
TOYOTA      47750-33110
TOYOTA      47750-33111

Zastosowanie Zacisk hamulca J3212001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu J3212001

Zacisk hamulcowy


Zacisk jest integralną częścią układu hamulcowego. To konstrukcja, której celem jest przyciskanie klocków do tarcz hamulcowych w momencie wciskania pedału hamulca przez kierowcę.

Uszkodzenie zacisku może objawiać się poprzez samoczynne zaciskanie się hamulców, zjeżdżanie z obranego toru jazdy w trakcie hamowania lub blokowanie się tylnych hamulców w momencie, kiedy są mocno obciążane. Do tego dochodzi również wyczuwalne tętnienie pedału hamulca albo wyraźny opór, który pedał stwarza przy wciskaniu.

Samodzielnej naprawy tego elementu można podjąć się tylko w przypadku drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowości (rdza, brak smarowidła, brud). Aby tego dokonać, należy podnieść samochód i zdemontować koło. Następnie trzeba odkręcić mocowanie zacisku i zdjąć element bez odłączania go od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, zaleca się przeprowadzenie naprawy w profesjonalnej stacji obsługi. Przy dużych uszkodzeniach mechanicznych i braku doświadczenia, samodzielne próby naprawy mogą uszkodzić hermetyczność układu