Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » J3703109 herth+buss jakoparts

Przewód hamulcowy elastyczny J3703109 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J3703109 Przewód hamulcowy elastyczny HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J3703109

Długość [mm] 324
Gwint wewnętrzny [mm] M10x1
nr EAN 4029416276737

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny J3703109 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Przewód hamulcowy elastyczny tył L/P (dł. 324mm, M10x1) pasuje do: FORD FIESTA V; MAZDA 2 1.2-1.6D 11.01-12.10
numery OEM:
FORD      1151027
FORD      1217819
FORD      1426701
FORD      2S61-2282-AD
FORD      2S61-2282-AE
FORD      2S61-2282-AF
MAZDA      D350-43-810A
MAZDA      D350-43-810B
MAZDA      D350-43-810C

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny J3703109 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.