Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4842074 herth+buss jakoparts

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4842074 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4842074 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4842074

Wymiar stożka [mm] 14,7
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M21x1,5
Rodzaj gwintu przegub osiowy z gwintem zewnętrznym
Rodzaj gwintu przegub osiowy z bieżnikiem prawostronnym
Długość przegub osiowy [mm] 140,5
nr EAN 4029416239060

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4842074 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 140,5mm) pasuje do: TOYOTA LAND CRUISER, LAND CRUISER 80 2.4-4.5 11.84-12.97
numery OEM:
TOYOTA      45045-60H02
TOYOTA      45045-69055
TOYOTA      45045-69056
TOYOTA      45045-69065
LEXUS      45045-60H02
LEXUS      45045-69055
LEXUS      45045-69056
LEXUS      45045-69065
zamienniki:
43-0576
brak
KAGER
30-16 020 0102
brak
MEYLE Products
45400
brak
SPIDAN
230501
brak
A.B.S.
FL531-B
brak
KAWE
111-0N-N063R
brak
ASHIKA

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4842074 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.