Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4843010 herth+buss jakoparts

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4843010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4843010 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4843010

Rozmiar gwintu 1 M16x1,0
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
Długość przegub osiowy [mm] 335
nr EAN 4029416077235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4843010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 335mm) pasuje do: MAZDA 323 C V, 323 F V, 323 S V, MX-3 1.3-2.0 05.91-09.98
numery OEM:
MAZDA      E016-32-25X

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4843010 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.