Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4843035 herth+buss jakoparts

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4843035 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4843035 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4843035

Rozmiar gwintu 1 M17x1,0
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Długość przegub osiowy [mm] 183
nr EAN 4029416125103

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4843035 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 200mm) pasuje do: MAZDA E 2.0/2.2D 01.84-12.03
numery OEM:
MAZDA      S083-32-115
MAZDA      SA39-32-115
zamienniki:
52110
brak
SIDEM
41-0418
brak
KAGER
35-16 031 0010
brak
MEYLE Products
0600338
brak
OCAP
J RD-304
brak
JAPANPARTS
19065033225
brak
SBS
FL822-C
brak
KAWE
L16201
brak
MONROE

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4843035 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.