Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » J4864000 herth+buss jakoparts

Sworzeń wahacza J4864000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4864000 Sworzeń wahacza HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4864000

Wymiar stożka [mm] 14,4
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
nr EAN 4029416078539

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza J4864000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 14,4mm) pasuje do: HONDA ACCORD III, CIVIC II, CIVIC IV, CRX II, PRELUDE II, PRELUDE III, PRELUDE IV, PRELUDE V 1.3-2.3 11.83-10.00
numery OEM:
HONDA      51220-SA0-A01
HONDA      51220-SB0-003
HONDA      51220-SE0-000
HONDA      51220-SE0-003
HONDA      51220-SF1-000
HONDA      51220-SF1-004
HONDA      51220-SF1-100
HONDA      51220-SH0-A01
HONDA      51220-SH3-003
HONDA      51220-SK7-003
HONDA      51220-SK7-013
HONDA      51220-SM0-A01

Zastosowanie Sworzeń wahacza J4864000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.