Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1195 KDF 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1195 KDF 6 HUTCHINSON

1195 KDF 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1195KDF6

numer części:

1195 KDF 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1195
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750623377

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1195 KDF 6 HUTCHINSON

numery OEM:
AUDI      06A260849
AUDI      06A260849B
AUDI      06A260849C
AUDI      06A260849E
FORD      1111928
FORD      98VW6A359CA
SEAT      06A260849B
SEAT      06A260849C
SEAT      06A260849E
SKODA      06A260849
SKODA      06A260849B
SKODA      06A260849C
SKODA      06A260849E
VOLKSWAGEN      06A260849B
VOLKSWAGEN      06A260849C
VOLKSWAGEN      06A260849E

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1195 KDF 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1195 KDF 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.