Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Saab 900 I kabriolet 2.0 Turbo-16 S (1986.11-1994.06) 175km » 1245 K 5 hutchinson
wybrany samochód: 
Saab 900 I Kabriolet 2.0 Turbo-16 S (1986.11-1994.06) 175km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 1245 K 5 HUTCHINSON

1245 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1245K5

numer części:

1245 K 5

producent:

HUTCHINSON

Status produktu: Normalny
Długość [mm]1245
Ilość żeber5
nr EAN3159750561723

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1245 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      A0009937400
MITSUBISHI      MB958695
MITSUBISHI      MD101800
MITSUBISHI      MD134958
MITSUBISHI      MD187461
TOYOTA      90916-02533
TOYOTA      99365-91240
HYUNDAI      25212-04021
HYUNDAI      25212-35010
HYUNDAI      25212-35020
HYUNDAI      25212-35050

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1245 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1245 K 5 HUTCHINSON:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.