Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1530 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1530 K 6 HUTCHINSON

1530 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1530K6

numer części:

1530 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1530
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750629249

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1530 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
CITROËN      5750-ZS
FIAT      55218885
FORD      1011699
OPEL      1340035
OPEL      1340618
OPEL      1340643
OPEL      1340746
OPEL      6340635
OPEL      90444421
OPEL      90444422
OPEL      90501383
OPEL      90510610
OPEL      91126381
OPEL      91149489
OPEL      9118613
OPEL      93181714
PEUGEOT      5750-ZS
VAUXHALL      1340618
VAUXHALL      1340643
VAUXHALL      1340746
VAUXHALL      55218885
VAUXHALL      90412745
VAUXHALL      90444421
VAUXHALL      90444422
VAUXHALL      90510610
VAUXHALL      91126381
VAUXHALL      91149489
VAUXHALL      9118613
VAUXHALL      93181714
VAUXHALL      93181715
HYUNDAI      25212-2B010

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1530 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1530 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.