Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1640 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1640 K 6 HUTCHINSON

1640 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1640K6

numer części:

1640 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1640
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750587389

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1640 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
BMW      11 28 7 515 316
BMW      11 28 7 532 146
CITROËN      9676553180
FORD      1125415
FORD      1206466
FORD      1731727
FORD      1C1Q6C301DA
FORD      1S7Q6C301CA
FORD      2C1Q6C301AA
JAGUAR      1S7Q6C301CA
JAGUAR      C2S27001
JAGUAR      JD61137
MITSUBISHI      M819189
MITSUBISHI      MW8642562
PEUGEOT      9676553180
RENAULT      7700860463
RENAULT      7700869538
RENAULT      7701064344
RENAULT      7701065995
RENAULT      8200058139
SUBARU      80922-1050
VOLVO      30819189
VOLVO      31216255
VOLVO      7700869538
VOLVO      8200058139
VOLVO      8642562
VOLVO      9146160
VOLKSWAGEN      062145933

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1640 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1640 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.