Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1820 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1820 K 6 HUTCHINSON

1820 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1820K6

numer części:

1820 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1820
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628686

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1820 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
DAIHATSU      90048-31065
FORD      1650770
FORD      4001215
FORD      4024820
FORD      4188206
FORD      6168158
FORD      6182615
FORD      6833788
FORD      7204035
FORD      88WF6C301B1A
FORD      88WF6C301B1B
FORD      88WF6C301B2A
FORD      88WF6C301F2A
FORD      F53E8620AB
FORD      F53E8620AP
FORD      XS2E8620MA
FORD      XS2E8620MB
FORD      XS2E8620NA
NISSAN      11720-00Q5A
RENAULT      117206842R
RENAULT      8200598964
TOYOTA      90916-02482
TOYOTA      90916-02506
TOYOTA      90916-02551
TOYOTA      99366-31820
DACIA      117206842R
DACIA      8200598964

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1820 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1820 K 6 HUTCHINSON:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.