Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1882 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1882 K 6 HUTCHINSON

1882 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1882K6

numer części:

1882 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1882
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750710114

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1882 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
AUDI      078903137BC
AUDI      078903137BJ
DAIHATSU      90048-31064
OPEL      24452031
OPEL      55354681
OPEL      6340603
OPEL      6340622
OPEL      93172397
OPEL      93172398
OPEL      93175325
SEAT      03D145933AD
SEAT      047903137E
SKODA      03D145933AD
SKODA      03D145933AH
SKODA      078903137BC
VAUXHALL      55354681
VAUXHALL      6340603
VAUXHALL      93172397
VAUXHALL      93172398
VAUXHALL      93175325
VAUXHALL      93175326
VOLKSWAGEN      03D145933AD
VOLKSWAGEN      047903137E
VOLKSWAGEN      078903137BC

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1882 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1882 K 6 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.