Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 668 K 4 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 668 K 4 HUTCHINSON

668 K 4 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

668K4

numer części:

668 K 4

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 668
Ilość żeber 4
nr EAN 3159750718462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 668 K 4 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46736814
ALFA ROMEO      71719738
ALFA ROMEO      71769759
FIAT      46736814
FIAT      46809420
FIAT      71719738
FIAT      71769759
FORD      1535430
FORD      1818385
LANCIA      46736814
LANCIA      46809420
LANCIA      71719738
LANCIA      71769759
OPEL      1340040
OPEL      95522260
VAUXHALL      95512815
VAUXHALL      95522260
CHEVROLET      25183061
CHEVROLET      25183065
CHEVROLET      96239408
CHEVROLET      96570670
DAEWOO      25183061
DAEWOO      25183065
DAEWOO      96239408
DAEWOO      96570670

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 668 K 4 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 668 K 4 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.