Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 938 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 938 K 5 HUTCHINSON

938 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

938K5

numer części:

938 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 938
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750627214

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 938 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      115881010302B
ALFA ROMEO      60554148
ALFA ROMEO      71739905
ALFA ROMEO      7749145
CHRYSLER      1340A005
DODGE      MD376691
FIAT      1300342080
FIAT      46403854
FIAT      46448693
FIAT      46462944
FIAT      46542138
FIAT      46738444
FIAT      55192799
FIAT      60809160
FIAT      71739905
FIAT      7749145
FIAT      7761147
LANCIA      46403854
LANCIA      46448693
LANCIA      46462944
LANCIA      46542138
LANCIA      46738444
LANCIA      55192799
LANCIA      60809160
LANCIA      71739905
LANCIA      7749145
LANCIA      7761147
MITSUBISHI      MD337407
MITSUBISHI      MD349465
MITSUBISHI      MD368859
OPEL      1340637
OPEL      6340656
OPEL      90573797
OPEL      9117589
OPEL      9117590
OPEL      93182264
TOYOTA      90916-02147
TOYOTA      99365-50940
VAUXHALL      1340637
VAUXHALL      6340656
VAUXHALL      90573797
VAUXHALL      9117589
VAUXHALL      9117590
VAUXHALL      93182264

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 938 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 938 K 5 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.