Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1054001 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1054001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1054001 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK938, 5PK940

numer części:

J1054001

Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001834

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1054001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      19230-PHM-004
HONDA      31110-P12-505
HONDA      31110-P12-A00
HONDA      31110-P12-A01
HONDA      31110-P12-A02
HONDA      31110-P5G-003
HONDA      31110-P5G-013
HONDA      31110-PD6-003
HONDA      31110-PD6-004
HONDA      31110-PH2-003
HONDA      31110-PH2-003EH
HONDA      31110-PH2-004
HONDA      31110-PH2-005
HONDA      31110-PH2-506
HONDA      31110-PH2-J01
HONDA      31110-PH2-J02
HONDA      31110-PH2-J03
HONDA      31110-PH2-J04
HONDA      31110-PH2-J05
HONDA      31110-PH4-A51
HONDA      31110-PH4-A52
HONDA      31110-PY3-003
HONDA      31110-PY3-A01
HONDA      38920-P1R-003
HONDA      38920-P1R-004
MAZDA      F201-15-980A
MITSUBISHI      1340A005
MITSUBISHI      MD337407
MITSUBISHI      MD349465
MITSUBISHI      MD368859
MITSUBISHI      MD376691
NISSAN      11720-52F00
NISSAN      11720-52F01
NISSAN      11720-52F10
NISSAN      A1720-52F01
TOYOTA      99365-A0930
TOYOTA      99365-C0930

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1054001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.