Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK0937 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0937 GOODYEAR

 

    Ocena:
numer części:

5PK0937

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:937
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0937 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      0007749145
ALFA ROMEO      7749145
AUDI      07K145933R
FIAT      1300342080
FIAT      46403854
FIAT      46448693
FIAT      46462944
FIAT      46542138
FIAT      46738444
FIAT      55192799
FIAT      60809160
FIAT      71739905
FIAT      7721293
FIAT      7761147
HONDA      31110-P5G-003
HONDA      31110-PY3-003
HONDA      31110-PY3-A01
HONDA      31110P5G003
HONDA      31110PY3003
HONDA      31110PY3A01
LANCIA      46462944
LANCIA      46738444
LANCIA      60809160
LANCIA      7761147
MITSUBISHI      MD337407
MITSUBISHI      MD349465
NISSAN      11720-52F00
NISSAN      11720-52F01
NISSAN      11720-52F10
NISSAN      1172052F00
NISSAN      1172052F10
OPEL      1340637
OPEL      6340656
OPEL      90573797
OPEL      9117589
TOYOTA      99365-A0930
TOYOTA      99365-C0930
VAUXHALL      9117590
VAUXHALL      93182264
VOLKSWAGEN      07K145933G
CADILLAC      12578062

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0937 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.