Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP043 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP043 HUTCHINSON

DP043 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP043

numer części:

DP043

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 39,00
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 160,00
Średnica punktów mocowania [mm] 30,00
nr EAN 3159750728799

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP043 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI 80 B4, A6 C4, CABRIOLET B3, FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, INCA, VW GOLF III, GOLF IV 1.7D/1.9D/2.8 07.90-03.10
numery OEM:
AUDI      028105243T
FORD      1069593
FORD      1100674
FORD      1669807
FORD      7198528
FORD      95VW6B321CA
FORD      95VW6B321CB
SEAT      028105243T
SKODA      028105243T
VOLKSWAGEN      028105243T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP043 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.