Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD13 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD13 QUINTON

QCD13 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD13

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:160
Ilość żeber:6
Szerokość [mm]:39
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD13 QUINTON

numery OEM:
SEAT      028 105 243G
SEAT      028 105 243H
SEAT      028 105 243K
SEAT      028 105 243R
SEAT      028 105 243T
SKODA      028 105 243R
SKODA      028 105 243T
VOLKSWAGEN      028 105 243G
VOLKSWAGEN      028 105 243H
VOLKSWAGEN      028 105 243K
VOLKSWAGEN      028 105 243R
VOLKSWAGEN      028 105 243T
VOLKSWAGEN      1069593
FORD      1 069 593
FORD      1 100 674
FORD      1 669 807
FORD      7 198 528
FORD      95VW 6B32 1CA
FORD      95VW 6B32 1CB
FORD      XM21 6316 AA
AUDI      028 105 243G
AUDI      028 105 243H
AUDI      028 105 243K
AUDI      028 105 243R
AUDI      028 105 243T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD13 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.