Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133801 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133801 HÜCO

133801 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

133801

producent:

HÜCO

Ilość biegunów 3
Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Technika połączeń SAE
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338011

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133801 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: ABARTH 500 / 595 / 695, ALFA ROMEO MITO, FIAT 500, 500 C, 500L, BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, DUCATO, GRANDE PUNTO, IDEA, LINEA, PALIO, PANDA, PUNTO 0.9-3.0CNG 09.99-
numery OEM:
FIAT      46777288
FIAT      504142675
FIAT      55246099

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133801 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.