Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133851 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133851 HÜCO

133851 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
hüco 133851
Cewka zapłonowa, Hueco 133851
133851
hüco 133851 Cewka zapłonowa, Hueco

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

133851

numer części:

133851

producent:

HÜCO

Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338516

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133851 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: VOLVO 240, 740, 760, 940, 940 II, 960 II, C70 I, C70 II, S40 I, S40 II, S60 I, S70, S80 I, S90 I, V40, V50, V70 I, V70 II, V90 I 1.8-2.9 10.80-12.12
numery OEM:
VOLVO      1275971
VOLVO      3531300
VOLVO      9135689
VOLVO      9146776

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133851 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.