Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133898 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133898 HÜCO

133898 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

133898

numer części:

133898

producent:

HÜCO

Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338981

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133898 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: MAZDA RX-8 1.3 10.03-06.12
numery OEM:
MAZDA      N3H117100
MAZDA      N3H117100C
MAZDA      N3H118100
MAZDA      N3H1181009U
MAZDA      N3H118100A
MAZDA      N3H118100A9
MAZDA      N3H118100A9U
MAZDA      N3H118100B
MAZDA      N3H118100B9U
MAZDA      N3H118100C
MAZDA      N3H11810X
MAZDA      N3H11810XA
MAZDA      N3R11810XA

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133898 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.