Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138714 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 138714 HÜCO

138714 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

138714

numer części:

138714

producent:

HÜCO

Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079387149

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 138714 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: HYUNDAI ACCENT, ACCENT I, LANTRA II, MITSUBISHI COLT V 1.3/1.5 10.94-10.00
numery OEM:
HYUNDAI      2730122040
HYUNDAI      2730122050
zamienniki:
V52-70-0002
brak
VEMO
80253
brak
FAE
0040100285
brak
BERU
DMB934
brak
LUCAS ELECTRICAL
XIC8332
brak
QUINTON
78-0H-H05
brak
ASHIKA

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 138714 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.