Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138723 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 138723 HÜCO

138723 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

138723

producent:

HÜCO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez elektroniki
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079387231

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 138723 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CAMRY, CARINA E VI, COROLLA, HIACE IV, HILUX VI, LAND CRUISER 90, PICNIC, RAV 4 I 1.3-2.7 06.91-08.06
numery OEM:
TOYOTA      9008019007
TOYOTA      9008019008
TOYOTA      9091902217
TOYOTA      9091902218
TOYOTA      9091902220
TOYOTA      9091902226
LEXUS      9008019008
LEXUS      9091902217
LEXUS      9091902218
LEXUS      9091902220
zamienniki:
V70-70-0017
brak
VEMO
DMB1140
brak
LUCAS ELECTRICAL
XIC8393
brak
QUINTON
JM5411
brak
JANMOR

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 138723 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.